Co publikować w social mediach w czasie kwarantanny?

Koronawirus z pewnością zaskoczył nas wszystkich, a wszelkie konsekwencje jakie za sobą niesie mogą być trudne dla wielu biznesów, jak i influencerów. Jednak nie traćcie nadziei. Dzisiaj podrzucam Wam kilka pomysłów na content w czasie kwarantanny i koronawirusa.

Co publikować w mediach społecznościowych podczas panowania koronawirusa?

Na pewno wielu social media ninja zadawało sobie to pytanie, co teraz? Co publikować w social mediach kiedy wszystko jest zamykane, co robić gdy nasz klient nie może wychodzić z domu? To co wciąż możemy robić to utrzymywać relacje z naszymi odbiorcami, a teraz jest na to najlepszy czas. Możemy być bliżej naszych konsumentów, widzów i połączyć się w tym trudnym dla nas wszystkich czasie.

Pomysły na content w social mediach w czasie kwarantanny

Posty informacyjne.

To co w pierwszej kolejności będzie interesować naszych odbiorców to informacje na temat tego jak obecna sytuacja wpływa na nasz biznes, czy jesteśmy otwarci czy zamknięci. Czy dalej świadczymy usługi, jak sytuacja wpływa na nasz biznes i wszelkie niezbędne wiadomości, o których powinniśmy powiadomić zainteresowanych.

Pomysły na spędzenie czasu w domu.

Chyba wszyscy już podpowiadali nam co można zrobić w domu przez czas kwarantanny, jednak Wy napiszcie o rzeczach, które są związane z Wami i/lub Waszą marką, jeśli ktoś nie może skorzystać aktualnie z Waszej usługi dajcie mu alternatywę i niech zrobi coś w domu, np. prowadzicie salon kosmetyczny, powiedzcie swoim klientom jak zrobić domowe SPA w domu lub jak bezpiecznie ściągnąć hybrydę jeśli lakier zacznie im odpadać. Oczywiście to tylko przykład, ale wierzę, że w swojej branży na pewno wymyślicie coś, żeby podtrzymać relacje z klientem.

Kursy online.

Edukujcie innych, twórzcie kursy online i korzystajcie z technologii jakie dzisiaj mamy, możecie zajawki do kursów wrzucać na swoje media społecznościowe. Możecie oferować zarówno usługi darmowe jak i płatne, na pewno jesteście specjalistami w swojej branży i macie sporo cennej wiedzy do przekazania.

Live’y – kiedy jak nie teraz?

Większość społeczeństwa siedzi w domach i nie ma co zrobić z wolnym czasem, możecie to wykorzystać i zrobić live’a, a na nim stworzyć Q&A czy pokazać nowe produkty. Możecie też opowiedzieć jak wygląda praca firmy w tym trudnym czasie i z jakimi wyzwaniami mierzy się marka. Myślę że może to być naprawdę interesujący content.

Posty wspierające akcje #zostańwdomu i zalecenia naszych władz odnośnie wirusa.

Jako marka, influencer czy nawet jako osoby prywatne możemy docierać do wielu osób, do których tradycyjne media nie docierają, dlatego wykorzystajmy to! Spoczywa na nas odpowiedzialność społeczna, a jednocześnie mamy spore możliwości, by docierać do ludzi. Przekazujmy więc co jakiś czas informacje dotyczące decyzji rządu, higieny w tym czasie, a także zaleceń, do których wszyscy powinniśmy się stosować dla wspólnego dobra. Ograniczajmy jednocześnie fake newsy, wyjaśniając co jest rzeczywistością, a co fikcją.

Twórzmy treści zgodne z naszą branżą.

Oczywiście sytuacja jest trudna, jednak życie toczy się dalej, a dla naszego ogólnego dobra i zdrowia psychicznego nasi odbiorcy nie chcą czytać tylko o koronawirusie. Nie rezygnujmy, więc z treści, które na co dzień poruszaliśmy, tym bardziej, że teraz mogą docierać one do jeszcze większej liczby osób.

Twórzmy ankiety, gry, zabawy, lol content.

Nie chcemy zwariować, a nic tak nie poprawia humoru jak śmiech. Pozwólmy w takim razie sobie na trochę humoru, przecież nie musimy pogrążać się w smutku. Oczywiście nie namawiam, a wręcz proszę, aby nie śmiać się tutaj z osób zarażonych czy z ofiar, bo to jest całkowicie niedopuszczalne i nieetyczne. Mówię bardziej, żeby nie rezygnować z luźniejszego contentu, którego ludzie wciąż oczekują szczególnie teraz, gdy siedzą w domu. Dobrym pomysłem będą, więc memy czy gry w formie, np. ankiet na Instastory.

Oczywiście to tylko kilka pomysłów na to co możecie publikować. Domyślam się, że wielu z Was musiało szybko zmienić strategię w social mediach przez koronawirusa, także dawka inspiracji może być konieczna w tym trudnym dla nas wszystkich czasie.

Miejcie na uwadze, że mimo tego, iż Wasze działalności mogą być teraz pozamykane, warto jednak pozostać aktywnym w mediach społecznościowych, gdyż dobrze rozegrana komunikacja może zmniejszyć chociażby straty jakie poniesiecie. Media społecznościowe mogą również posłużyć jako narzędzie do pogłębienia relacji z Waszymi klientami/odbiorcami w tym czasie. Co więcej możecie (oczywiście pod warunkiem, że jest to w jakikolwiek sposób możliwe) przenieść biznes do Internetu jak zrobiło już wiele osób, np. trenerzy personalni, nauczyciele, szkoleniowcy itp.

Dajcie znać jak to u Was wygląda i jakie Wy macie pomysły na content w tym czasie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *