SEO na YouTube – jak zwiększyć liczbę wyświetleń pod filmem?

Zastanawiasz się czy jest jakiś uniwersalny sposób, aby zwiększyć ilość wyświetleń pod Twoim filmem? Tak jest i to nawet nie jeden, ale dzisiaj zajmiemy się SEO.

Co to jest SEO?

SEO (search engine optimization) jest to zwiększanie ilości organicznych wejść na stronę poprzez określone działania. Owe działania sprawić mają, że nasza strona internetowa pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania, w wyszukiwarkach, takich jak Google, Yahoo itp. Co ma z tym wspólnego YouTube? A no to, że YouTube również jest wyszukiwarką przy czym tutaj wyszukujemy filmy, a więc SEO na YT ma za zadanie zwiększenie liczby organicznych wejść na nasz film poprzez usytuowanie go jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

Pozyskuj nowych widzów dzięki SEO

Dzięki dobremu SEO na YouTube możemy przede wszystkim pozyskać nowych odbiorców, którzy w poszukiwaniu odpowiedzi na swoje pytanie trafią właśnie na nasz film i być może zainteresują się też kolejnymi. Warto też zaznaczyć, że SEO jest zupełnie darmowe jest to tylko kwestia wpisania odpowiednich fraz i słów kluczowych w odpowiednie miejsca.

Jak więc robić SEO dobrze na YouTube, aby osiągnąć zamierzone rezultaty?

SEO bazuje na frazach i słowach kluczowych, dlatego też tak ważne jest to jak nazwiesz i opiszesz swój film. Treść, którą poruszasz w filmie nie jest wychwytywana przez wyszukiwarkę, dlatego w pierwszej kolejności nazwij odpowiednio plik video, np. tak jak nazwiesz go już docelowo na YouTube.

Zastanów się dobrze nad nazwą. Pomyśl jak dany temat mogą wyszukiwać potencjalni widzowie w wyszukiwarce. Spróbuj również wpisać tę frazę na YouTube i zobacz jakie propozycje Ci wyskoczą to z pewnością ułatwi Ci dobranie odpowiedniej nazwy.

Pamiętaj, aby zawsze dodać opis do filmu. W opisie nawiąż do tego o czym jest Twój materiał video. Często im dłuższy opis tym lepiej. Pewnie stwierdzisz, że to bezsensu, bo przecież i tak nikt tego nie czyta, jednak dla wyszukiwarki jest to często jedna z niewielu podpowiedzi o czym tak naprawdę nagrywasz.

I ostatni ważny aspekt to tagi. Pamiętaj o nich przy dodawaniu filmów. Zawsze dopasowuj je odpowiednio do treści, które poruszasz w swoich materiałach. Może to być jedno słowo lub nawet całe zdanie. Tutaj również możesz się kierować informacjami, które zdobyłeś podczas swojego wyszukiwania w YouTube. Pomocnymi narzędziami do szukania tagów czy fraz będzie Google Trends lub Keyword Planner.

Pamiętaj jednak, że kluczem do sukcesu jest regularność i jakość Twoich materiałów, szczególnie jeśli chcesz przyciągnąć odbiorców na dłużej. Nie zmienia to jednak faktu, że SEO z pewnością może ułatwić docieranie do nowych widzów oraz zwiększanie liczby wyświetleń Twoich filmów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *